Friday, October 31, 2008

Tangki air bocor pelajar Asrama Maahad SAS resah

Sebuah tangki yang digunakan untuk membekalkan air ke asrama Maahad SAS ( Sek Men Agama Jengka ) telah bocor teruk. Akibat kebocoran ini menyebabkan pelajar asrama Maahad SAS sentiasa berhadapan dengan masalah terutamanya kegunaan harian dan tandas.

Masalah ini sebenarnya telah berlaku sekian lama, namun tidak mendapat perhatian wajar pihak yang berkaitan. Pihak sekolah juga telah membuat aduan kepada pihak berwajib,namun sampai sekarang tiada sebarang tindakan oleh pihak yang berkenaan.Seorang AJK PIBG sekolah berkenaan yang enggan menyebut namanya, menyatakan bahawa sekolah agama sentiasa dipandang sepi oleh pihak atasan. Kenapakah ini berlaku ? Adakah pihak kerajaan tidak mengendahkan sekolah agama?..ujar beliau.

Apa yang diharapkan agar keadaan ini dapat diselesaikan dengan segera kerana pelajar akan menduduki peperiksaan SPM dan STAM tidak lama lagi.

Sayugia dimaklumkan bahawa Maahad SAS mempunyai kawasan luas yang mengandungi beberapa blok untuk kegunaan kelas pengajian,blok pentadbiran, surau, rumah pengetua, rumah guru,kantin, dewan , sebuah padang dan sebagainya. Namun hanya seorang sahaja kakitangan yang menyelenggara kawasan tersebut.

Mungkinkah moto “ Guru Penjana Modal Insan Gemilang “ dapat direalisasikan sekiranya pelajar sebagai modal insan tidak berada dalam situasi yang kondusif?

No comments: