Monday, November 3, 2008

Ijtimak PAS Kawasan Kuala Krau Berjaya



Tahniah kepada Urusetia Ijtimak PAS Kawasan Kuala Krau kerana Berjaya mengadakan program tersebut dengan jayanya. Bermula jam 10.00 pagi pada 1hb Nov 2008 dengan perasmian oleh YH Dato’ Pesuruhjaya PAS Pahang, Ust Tuan Ibrahim bin Tuan Man dan diakhiri oleh takbir mengiringi ungkapan akhir ceramah YB Dato’ Presiden PAS Pusat, Tuan Guru Haji Abd Hadi Awang tepat jam 12.00 tengah malam pada 2 hb November 2008.

Urusetia menyediakan pelbagai pemainan dan pertandingan kepada semua peringkat umur. Diantaranya ialah musang berjanggut, karrom, boling kelapa,anyam ketupat, gubahan,masakan,kuih tradisional,jentik siling,formula one dan lain-lain. Manakala pesertanya terdiri dari penduduk setempat termasuk kaum tionghua. Permainan dan pertandingan berjalan dengan baik walaupun di bawah sinaran cahaya matahari.

Pada hari pertama seekor lembu ditumbangkan bagi meraikan kudapan tengahari dan malam untuk urusetia, peserta serta pengunjung. Manakala pada hari kedua pula menurut pengarah program Haji Nazri bin Husin dua ekor lembu disembilah.

Hadirin dihidangkan dengan program ceramah dari penceramah jemputan pada malamnya. Pada malam pertama selain Dato’ Pesuruhjaya PAS Pahang ialah En. Balasubramaniam ( Pengerusi Kelab Penyokong PAS Pahang ) , wakil kerajaan negeri Selangor YB Ir Khalid Samad, Sdr Shamsul Iskandar Ketua AMK Pusat dan YB Dato Paduka Husam Musa. Manakala bagi malam kedua wakil kerajaan negeri Kedah YB Ir Amiruddin Hamzah, YB Roslan Shahrom dan Tuan Guru Presiden PAS.

Bagi malam pertama kehadiran hadirin dianggarkan lebih 6,000 orang. Malam kedua kehadiran dianggarkan melebihi 10,000 orang.

Kesemua program dijalankan di tapak kompleks PAS Pahang, Simpang Empat Kerdau, Kerdau.

No comments: