Sunday, October 26, 2008

MINDA PENEROKA FELDA BKT KEPAYANG




Jam 2.00ptg 25 oktober baru-baru ini MG sempat bersama AJK Pas Cawangan Felda Bukit Kepayang memeriahkan majlis jamuan hari raya di Pusat Khidmat Masyarakat Felda Bukit Kepayang. Walaupun MG terlewat sampai,kerana majlis bermula jam 12.00 tengahari dengan majlis tahlil dan pohon restu kesejahteraan kehidupan tapi masih sempat bersama dengan beberapa orang AJK cawangan.




Pertama MG nak ucapkan salam kepada semua peneroka Felda Bukit Kepayang. Di majlis tersebut MG dimaklumkan bahawa peneroka ( yang pro UMNO ) disitu telah membulatkan minda mereka bahawa sekiranya sesuatu majlis yang diuruskan oleh orang PAS maka mereka tidak menghadirkan diri mereka, walaupun program itu adalah kuliah di masjid felda tersebut. Malah yang berminat nak pergipun takut nak pergi takut dicop penyokong PAS. Ilmu dan mengimarahkan masjid adalah perkara yang dituntut dan direbut bukan "ditakut". MG sebenarnya tak berapa berkenan dengan situasi gitu. Ini cerita dan lagu lama. Bak kata iklan TV sekarang zaman dah berubah dunia dah maju... tak patutlah terjadi keadaan macam tu. Kepada semua disaran berubahlah.




Kedua MG menyeru kepada Pengurus Felda Encik Tarmugi, Ketua PAS,Ketua UMNO dan Ketua Masyarakat disitu perbaiki keadaan ini. Benda ini boleh diperbaiki sebab MG dimaklumkan bahawa sekiranya majlis yang dianjurkan oleh felda mereka semua boleh datang. Teringat juga moto kampong kita tanggungjawab kita...marilah sama-sama kita pratikkan.




Tidak mustahil dan pasti boleh berlaku orang PAS dan UMNO berpakat dengan kerjasama Pengurus Felda Bukit Kepayang mengurusetiakan suatu program kebudayaan atau lain-lain program yang dihadiri semua peneroka. Dalam mangkuk air pinang MG dapat dilihat anak-anak peneroka Bkt Kepayang banyak yang cerdik-cerdik dan berani-berani, ayuh gunakan kelebihan mereka untuk kebaikan.




MG letakkan gambar suasana mesra muslimat sedang berbual di majlis jamuan hari raya tersebut. Kedua adalah gambar pandangan atas perkampongan dan Kilang Sawit Felda Bukit Kepayang. ( Sila klik untuk besarkan pandangan )








1 comment:

Unknown said...

ilmu penyuluh jiwa2 yang keras..insyaallah..teruskan program kemasyarakatan..