Saturday, October 11, 2008

PAS KAWASAN BERA MULA BERSIAP MENGHADAPI KEMUNGKINAN BANJIR TAHUN INI.

Mesyuarat PAS kawasan Bera pada 11 okt 2008 telah bersetuju melantik ketua persiapan menghadapi kemungkinan berlaku banjir tahun ini. PAS selaku pertubuhan yang prihatin terhadap kebajikan dan keselamatan rakyat telah melantik Bendahari Kawasan , Dr Salim bin Musa selaku ketua persiapan menghadapi keadaan tersebut.

Menurut Sdr Musaniff adalah diharapkan agar sekiranya berlaku banjir tahun ini, PAS tidaklah berada di dalam keadaan serba kekurangan seperti yang berlaku pada tahun lepas. Urusetia persiapan menghadapi banjir tahun ini telah mencadangkan dua perkara utama iaitu bekalan makanan dan kenderaan perhubungan diberi keutamaan. Disamping pihak urusetia juga turut bercadang membentuk pasukan menyelamat yang dibantu oleh pasukan Unit Amal Malaysia kawasan Bera.

Anak-anak muda yang berada di dalam daerah Bera diseru agar dapat menyertai beramai-ramai Unit Amal Malaysia kawasan Bera dengan menghubungi saudara Mohd Shahrul bin Mohamad ( 013-9814378 )dan saudara Nasaruddin bin Ali (019-9186940).

Manakala orang ramai yang bercadang ingin memberi sumbangan boleh berbuat demikian dengan menghubungi pejabat PAS kawasan Bera di talian 09-2557522 mulai sekarang.

No comments: