Wednesday, November 5, 2008

Mg Ramalan : “ Conpaw “ Rahman PM Malaysia

Istilah “Conpaw” adalah bermaksud congak pawang manakala “ Rahman” adalah teori menyatakan bahawa Perdana Menteri Malaysia mengikut aturan huruf tersebut. Iaitu bermula (R) sebagai Tengku Abd Rahman, (A) sebagai Tun Abd Razak, (H) sebagai Tun Husin Onn, (M) sebagai Tun Mahathir, (A) sebagai DS Abdullah Ahmad Badawi dan (N)sebagai DS Mohd Najib?.. Ini bermakna zaman era pemerintahan UMNO/BN akan berakhir dengan huruf N. Kalau disebut dengan Bahasa Inggeris N ( end ) bermaksud penyudah.

MG tidak menidakkan kemungkinan perkataan N pun tak sempat nak wujud sebab kerajaan telah bertukar mengikut kehendak rakyat iaitu KERAJAAN PAKATAN RAKYAT.

Namun MG nak bagi juga UMNO/BN menyudahkan huruf N nya tu. Sebab Datin kepada huruf N tu tak sabar-sabar nak jadi wanita pertama Malaysia...bagilah can dekat dia, nanti kempunan pulak.Tetapi berlamakah huruf N bertakhta?. Kalau PM keempat Tun Dr Mahathir meninggalkan pemerintahan setelah 22 tahun bertakhta. Conpaw telah mengambilkira DSAAB PM ke 5 akan melepaskan jawatan setelah dipaksa ahli sendiri pada mac 2009 ini( yakni pemerintahannya selama 5 tahun ). Melalui perkembangan semasa dan cerita-cerita yang boleh dipercayai serta yang kita dengar,baca dan ikuti maka hayat N ( PM ke 6 ) rasanya tak lama, Conpaw meramalkan tak sampai setahun. Kalau ini berlaku maka tercatatlah sejarah bahawa DS Najib adalah merupakan pemerintah dinasti UMNO / BN yang terakhir serta terpendek tempohnya.

No comments: