Sunday, November 9, 2008

Cerita Abang Shahrul di Majlis Kesyukuran Abang Zul

Pada 8hb Nov lalu Abang Zul buat kenduri majlis kesyukuran kerana beliau akan berangkat menunaikan Haji pada 15hb Nov ini. Abang Zul jemput ramai rakan taulan termasuk saudaramaranya. Majlis bermula selepas zohor dengan tetamunya dari kalangan wanita/muslimat. Manakala selepas asar tetamunya dari kalangan lelaki/muslimin serta saudaramara.

Diantara tetamu yang sempat dengan MG ialah Sdr Musaniff, Bendahari PAS Pahang bersama keluarganya dan YB Hjh Fuziah, Ahli Parlimen Kuantan bersama suaminya serta beberapa pimpinan masyarakat setempat, Keadilan dan PAS.

Di suatu sudut khemah hidangan MG sempat berbual dengan Abang Shahrul. Beliau datang dari Kedah dan sekarang berkhidmat dengan agensi kerajaan pusat di Yan, Kedah. Kami berbual panjang dari hal keluarga kerana Abang Shahrul pernah berkahwin dengan sepupu MG ( telah meninggal dunia kerana kemalangan…Al Fatihah untuk arwah ).

MG tanya Abang Shahrul pasal MB Kedah sekarang. Dia tu senang buat keputusan dan senang nak jumpa tak macam yang dulu,ujar Abang Shahrul. Kakitangan agensi pusat selalu tanya kepada MB kenapa tak datang pejabat kami. Jawab MB macamana nak datang jemputpun tak ada, kalau datang ketua pejabat akan diambil tindakan. Nak gantung gambar MB Kedah di Pejabat agensi pusat yang berada di Kedah pun tak boleh. Tambah Abang Shahrul.

Kakitangan agensi negeri mendapat bonus sebulan gaji dan dibayar sekaligus pada bulan Oktober baru-baru ni tak macam kakitangan agensi pusat bayar bonus separuh bulan Oktober dan separuh lagi akan dibayar bulan Disember nanti. Sambung Abang Shahrul.

Menurut Abang Shahrul MB Kedah ni boleh campur dengan semua orang dan dia boleh berjalan sendiri tanpa pegawai keselamatan peribadi turun padang bertemu rakyat. Beliau duduk di rumah asalnya dan sekiranya ada majlis rasmi barulah MB akan berada di rumah kediaman rasmi MB.

Seronok mendengar cerita orang Kedah mengenai MB barunya Dato Seri Ust Azizan Abdul Razak dari Pakatan Rakyat. Kempunan MG selepas keputusan PRU 12 sebab negeri Pahang tak dapat rasa lagi berada di bawah pemerintahan MB Pakatan Rakyat. Bila agaknya ?

No comments: