Wednesday, April 1, 2009

Kenapa PM Abdullah mudah mengalah?


1. Setiap insan dilahirkan dengan mempunyai kelebihan dan kekurangan. Maka perjalanan masalah yang memberi ruang kepada kita untuk memperbaiki kelemahan.
2. Suatu ketika dahulu di muka pintu perlantikkan DS Abdullah sebagai PM, beliau di agungkan sebagai keturunan ulama. Nah,disitulah kekuatannya.
3. Pemimpin PR sentiasa mengutarakan PM Abdullah lemah. Itu biasalah dalam politik. Takkan dengan begitu ramai pembantu-pembantu khas tidak boleh menepis isu ini.
4. Kemudian timbul pula suara dari dalam parti UMNO sendiri mengiyakan apa yang ditimbulkan oleh pemimpin PR itu benar. Takkan tidak ada seorangpun diantara pembantu-pembantu dan penasihat-penasihat yang boleh memperbaiki sekiranya perkara itu betul. Sebab sesuatu itu boleh dipelajari dan diperbaiki, apa yang penting adalah kemahuan dan pengetahuan.
5. Esok PM Abdullah akan mengadap DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong, bagi menyembah menjunjung kasih limpah Tuanku memperkenankan perletakkan jawatan beliau sebagai PM Malaysia yang kelima. Tuanku mungkin tanya kenapa memanda PM mempunyai masalah kesihatan ke? Atau ada masalah apa sehingga sanggup melepaskan jawatan? Mungkin juga PM Abdullah akan jawab, ampun Tuanku hamba telah kalah dan mengalah… boleh ke Tuanku terima jawapan ini.
6. PM Abdullah akan menyambung sembah, ampun Tuanku patik pohon perkenan untuk melantik DS Najib sebagai PM Malaysia keenam.Mungkin Tuanku tanya PM Abdullah, rakyat dan Ahli Parlimen lain ramai ke yang setuju?..Macamana gamaknya PM Abdullah nak jawab?

No comments: