Thursday, February 26, 2009

Perbesar isu ‘ Celaka ‘ hanya mainan UMNO untuk tutup kes malu?


1. Ungkapan YB Karpal dalam parlimen perkataan ‘celaka’ kepada pemuda UMNO disahut dengan cabaran sambil menepuk dada oleh ahli pemuda UMNO. Beriya-riya sungguh pemuda tu di luar parlimen mencabar YB Karpal. Semua orang tahu Karpal tu bukan boleh lari laju kerana pergerakkannya dibantu oleh kerusi roda. Lucu juga melihat ada orang mengajak orang yang berkerusi roda bergaduh secara fizikal.
2. Berita utama TV3 memainkan isu ‘celaka’ ini selama hampir 30 minit. Seolah-olah isu ini besar sangat. Macam nak alih isu berkaitan merampas pemerintahan Negeri Perak dan isu lembu dan kereta di Selangor. Semacam nampak dah nak kalah dah.
3. Kalau lihat sekarang ini UMNO macam benar-benar nak bela Sultan. Ya ke ni? Setahu patik Tuanku sewaktu ketika dahulu UMNO lah yang buat macam-macam pada Sultan. Ada nak cabut kekebalan. Ada tabal Sultan baru. Ada maki Sultan. Ada yang larikan puteri Sultan. Macam-macam ada.
4. Kalau mengikut undang-undang tubuh negeri Perak kalau Dewan Negeri tak bersidang selama tempoh enam bulan maka Dewan Negeri dengan sendirinya terbubar. Jadi rakyat Perak kena diperingatkan betul-betul apabila mengundi esok undilah calon PR. Kena pesan kepada semua pengundi agar menangkan PR dengan kelebihan banyak kerusi. Mana-mana calon yang nampak nak lompat terus tukar calon lain. Langkah dan rintisan awal yang dibuat oleh MB Nizar dan PR Perak amat berkesan serta pratikal. Teruskan pemerintahan PR di Perak.

No comments: