Friday, May 14, 2010

PRK P212 Sibu: Kempen BN dah tepu

Bermula tarikh penamaan calon PRK P212 Sibu menyaksikan pertandingan tiga penjuru, diantara BN, PR dan Bebas.

Penduduk yang berada di Semenanjung yang tidak berkesempatan pergi ke Sibu ,TV dan akhbar sahaja penyambung peristiwa dan suasana di sana.

Dalam berita TV dan akhbar setiap hari dilaporkan Sibu mendapat peruntukkan demi peruntukkan. Seolah-olah Sibu telah diselimuti pelbagai peruntukkan, pendek kata selepas pilihanraya ini Sibu telah menjadi suatu tempat yang telah lengkap. Bermula dari projek tebatan banjir ( 50 tahun lebih belum selesai ) sehingga projek pembinaan dan pemberian komputer sekolah, program di rumah panjang dan lain-lain.

Manakala di dada akhbar pula pihak wartawan boleh memilih semahu mungkin sudut ambil gambar yang paling mengamit undi kepada BN.

Hari mengundi tinggal beberapa jam lagi, namun pengundi telah dimuatkan habuan sehingga ke tekak. Sekira-kira tidak mungkin ada lagi habuan yang boleh di masukkan. Ini bermakna BN telah berjaya menaburkan habuannya secara maksima,dan layaknya tidak patutlah berkempen lagi kerana setiap pengundi P212 Sibu telah disampaikan mesej.

Boleh dikatakan kempen di media perdana bagi P212 Sibu adalah milik BN.. DAP dan calon bebas tidak diberi peluang langsung. Empat undi kepada DAP dan Empat undi kepada calon Bebas adalah merupakan kemenangan kepada mereka layaknya. Sebab tiada langsung kebaikan dan faedahnya mengundi calon DAP dan bebas kata pemerintah BN.

Tetapi pengundi P212 Sibu akan menentukan siapa wakil rakyat mereka ahad ini. BN?...DAP?....Bebas?

No comments: