Saturday, December 5, 2009

Pemimpin UMNO mewarisi perangai buruk sangka penjajah Inggeris

1.Terbukti pemimpin UMNO mewarisi perangai buruk sangka yang dipunyai oleh Inggeris semasa memerintah Tanah Melayu dahulu.
2. Semasa zaman Inggeris dulu, darihal pemerintahan mesti datang dari Inggeris. Jika datang dari pihak lain maka akan berlakulah huru hara. Seolah-olah Inggeris sahaja yang pandai memerintah, kaum lain tak pandai.
3. Orang melayu masa tu panggil orang Inggeris sebagai Tuan. Bila pulak kita ni jadi hamba dia?. Begitulah sekarang ni UMNO telah cuba sedaya agar rakyat di Malaysia dapat ' diternak ? ' dan akhirnya rakyat akan ‘ memanggil ’ pemimpin UMNO sebagai Tuan.
4. Apabila 5 buah negeri dalam PRU 12 jatuh ke tangan PR, UMNO sibuk berusaha mahu menyatakan kepada rakyat bahawa PR tidak pandai memerintah. Bukan itu saja, malah ada daya yang kuat untuk mengocangkan pentadbiran negeri PR dengan satu mesej iaitu PR tidak pandai memerintah. Penyataan ‘ hanya aku saja yang pandai memerintah, orang lain tak pandai ‘ adalah sikap buruk sangka penjajah Inggeris….
5. Kes royalti minyak di negeri Kelantan. Ini juga adalah perangai buruk sangka UMNO yang telah meletakkan bahawa kerajaan Kelantan dibawah pimpinan PR tidak pandai menggunakan wang royalti. Maka jadilah ia wang ehsan, biar UMNO yang bagi kepada rakyat Kelantan.
6. Royalti minyak adalah satu perjanjian yang dibuat diantara Petronas dan semua kerajaan negeri di Malaysia. Tidak disebut langsung perkataan ehsan didalam perjanjian itu kenapa perjanjian pemberian royalti minyak kepada kerajaan Kelantan dilanggar. Maka terbuktilah bukan saja pemimpin UMNO mewarisi perangi buruk sangka penjajah Inggeris malah lebih daripada itu iaitu sanggup menjadi ‘ manusia yang terburuk sekali ’ dengan melanggar perjanjian yang pernah dibuat.
7. Sedarlah wahai pemimpin UMNO, dunia ini AMANAH oleh Allah kepada manusia untuk ditadbirkan sebaiknya. Sampai masa ia akan diambil kembali dan akan dihitung satu persatu akan amanah yang telah diberikan.

No comments: